Ders 1
Selection Tool:Bu araç çizdiğimiz nesneleri seçmemize yarar
Magnify:Üzerinde çalıştığımız alanı zoom yapmaya yarar.
Camera ile 3d Görüntüde çalışırken gezmemizi sağlar.
Entity Tool:Entity tool ile haritamıza counter ve teröristleri yerlere
silahları koyarız veya arac yolu yapabiliriz mesela hl de bi mapta küçük
sarı bi tren vardı üzerinde gittiğimiz multiplayer olrak oynarken, onun
için yollar yapabiliriz(path corner koyarak tam adı bu muydu ne
herhalde bu olması lazım)
Block Tool:Bu araç ile araba,ev,kapı,duvar vb. şeyler çizebiliriz. Block
tool ile 5 farklı çizim neceneği
vardır.Bunlar;block,wedge,cylinder,spike ve arc tipi çizimlerdir ve
objects kısmından secilirler.
Block
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]uvar kapı pencere merdiven çizmek için kullanılır.
Arc
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]önen merdiven Yapımında Kullanılır.
Wedge:Üçgen şekiller yapılır.
Spike:Tam acıklıyamıcam ama silindir ve üçgen karışımı bişi ortaya cıkıyo,deneyin anlarsınız.
Cylender:silindir nesneler yapma için kullanılır,mesela benzin varili,havuz,tekerlek vb.
Toggle texture appcilation:haritamıza çizmiğimiz nesneleri kaplamaya yarar mesela bir duvara pencere texturesi kaplıcaz diyelim.
Apply current texture:Toggle texture appcilation le aynı işlevi görüyor
tek fark toggle texture nesnenin sadece bir yüzeyini kaplıyor,apply
current ise nesnenin tamamını kaplıyor
Apply Decals
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]uvar üstüne yazı yada logo koymak için Kullanılır(İlerki zamanlarda yapılışını anlatacağım).
Clipping Tool:Nesneleri kesmeye yarar.
Vertex Tool:Nesneleri yamultmaya yarar mesela bu yöntemle dağ yapabiliriz cs_siege deki dağlar gibi
Ders 2
Wally ile Wad yapma
Bu programı açın daha sonra "New" seçeneğini seçin.Çıkan ekranda name
yazan yere bir ad girin ve type yazan yerde de "Half life textures'i"
seçin.Ve sonra boyutunu ayarlayıp Tamam deyin.Çıkan ekranda herhangi bir
paleti seçin yine Tamam deyin ve karşınıza boş bir ekran çıkacak buraya
isterseniz bir şeyler çizersiniz yada herhangi bir resmi kopyalayıp
yapıştırırsınız.Bu işlem bittikten sonra bir isim verip kaydedin.Aynı
şekilde başka wadlar'da yapın.Şimdi bunların hepsini bir araya getirmeye
sıra geldi.Wizard>Wad Mage i seçin..Çıkan ekranda "Add Wad" a basın
ve yaptığınız wadların hepsini seçin sonra "Go" deyin hepsi bir araya
gelecek save deyin bir ad yazın ve kaydedin.
Ders 3 Nesnelere Özellik Verme
func_bomb_target:Oyunda bomba kuracağımız alanı belirler,nereye kadar
bomba kurulmasını istiyorsak o kadar büyüklükte boyutunu ayarlayıp bir
brush(nesne)çizeriz tabiki bu nesne aaatrigger texturesi ile kaplı
olmalıdır.Daha sonra çizdiğimiz brush a func_bomb_target özelliği
ekleriz.
Not:Bomba kurduğunuz bölegedeki kutu veya benzer şeylerin kırılmasını
istiyorsanız Func_bomb_target atadığınız brushun name kısmına targeta
yazın daha sonra kırılacak nesneninde(func_breakable olarak atadığımız
nesne) name kısmına target a yazın böylece bomba patlayınca kutularda
kırılmış olur.
func_breakable:Nesneye kırılganlık özelliği verir.Mesela kutuya ates
edersek bu özellik sayesinde kırılır yada bomba alanına koyduğumuz
kutular bomba patlayınca kutularda kırılır.
Strength : Nesnenin nesnenin ne kadar sağlam olduğunu ayarlarız 1 cok zayıf 255 cok sağlam.
Material Type:Kırılan parçaların dağılırken ne olmasını istiyorsak onu seçeriz mesela tahta,metal,cam,
Gibs Direction:Kırıldıktan sonra ki parçaların nereye dağılmalarını istiyorsak onu ayarlarız.
Delay Before Fire:Ateş edildikten ne kadar süre yazdıysanız o zaman kırılır mesela 15sn bekler ve kırılır.
Gib Model:Kırıldıktan sonra dağılan parçalar için model ekleyebilirsiniz mesela kırılınca altın dağılabilir.
Spawn On Break:Kırılınca içinden alet edevat cıkar mesela healt mermi vs (Sadece hl için yapılan maplarda olur).
İşaretler:
Only Trigger:Sadece func_bomb_target gibi başka bir entity tetiklediğinde kırılması için.
Toucheğince kırılması için.
Pressaure:Üstüne cıkınca kırılması için.
Instant crowbar:levye ile kırılır. (Half-Life için)
func_button:Asansörlerin yada normal kapıları acmak için func_button
özelliği atarız böylece kapıları duğmeye basarak açabiliriz.
Speedüğmenin hareket hızı. 1ile 255 arası.
Trgetted Object:Tetiklemek istediğimiz başka entity varsa onun adı.
Master:Bu düğme başka bir entity tarafından çalışır hale getirilebilir.
Sounds
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]üğmeye basınca ortaya cıkan ses.
Delay before reset:Her basmada tekrar çalışır hale gelmesi -1 sn ye yazarsanız bir defa çalışacaktır.
Delay before trigger:Girdiğiğiniz değer kadar bekler ve sonra çalıştıracağı hangi entity varsa onu tetikler.
Locked Sound:Eğer master'i varsa, tetiklenmeden önce çıkaracağı kilitli sesi.
Unlocked Sound:Eğer master'i varsa, master aktif hale gelince çıkaracağı ses.
İşaretler:
Don't Move:Hareket etmemesi için.
Toggleüğmenin ışığı her basmada yanıp söner.
Sparks:Kıvılcım çıkarır.
Touch Activates
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]üğme dokunduğunuz an çalışır.
func_buyzone:Oyuncular silah alacağı mesafeyi belirlememizi sağlar
nereye koyarsak oradan alırlar yanlız sadece baselere cizin haksızlık
olmasın.Team kısmından hangi takım için olmasını istediğinizi
seçebilirsiniz.
func_conveyor:Bu özellik verilen nesnenin üzerine çıkan kimse nesneyle
birlikte hareket eder.mesela alışveriş mağazalarında ki yürüyen
merdivenin arabalar için olanını düşünün.
Speed:Kayma hızı 1 ile 255 arası.
İşaretler:
No Push:Bant kayar ama oyuncuyu yada bir nesneyi üzerinde taşıyamaz.
No Solid:Görünmez olur.
func_door:Kayarak açılan kapı yapımında kullanılır.Yukarı-aşağı gitmesini istiyorsak menuden up-down seçeneğini işaretleyin.
Parametreler:
Speed:Açılma hızı.
Masterönmesini sağlayan nesne mesela tekrar verelim(zaten hep aynı örnek ) düğme gibi.
Move Sound:Açılma sesi.
Stop Sound:Kapanma sesi.
Delay before close:Açık kalma süresi.
Lip:Mesela kapıdan gecicez diyelim açmaya çalıştığımızda buraya ne değer verirsek o kadar süre bekler ve öyle açılır
Damage infilicted when blocked:Kapının arasına sıkışıp kalan nesneye
(func_breakable özelliği olan nesne)vereceği hasar.
Health:Kapıya sıkışan oyuncuya vereceği hasar.
İşaretler:
Starts Open
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]yun başlayınca kapıda açık olarak başlar.
Toggleeğdiğiniz zaman yada baska bir entity tarafından tetiklenince açılır tekrar dokunursanız kapanır.
Use Onlyadece "use" tuşu ile çalışır.
func_door_rotating:
Normal kapı yapımında kullanılır donmesi için,döneceği yere göre menteşe
çizilir bu çizilen nesne ''origin'' adlı texture ile kaplanır.
Parametreler:
Distanceönme açısı.Hiç bir şey yazmazsananız 90 derece dönecektir.
İşaretler:
Reverse Dir:Kapı oyuncuya doğru açılır.
One Way:Kapı tek tarafa açılır.
func_escapezone:Escape haritalarında teroristlerin kaçış bölgesini belirtmek için kullanılır.
func_hostage_rescue:Rehine kurtarma bölgesini belirtmek için kullanılır.
func_illiusionary:Bir nesneye bu özelliği verdiğiniz zaman oyuncu onun
içinde geçebilir mesela çalı çırpı yaparken kullanabilirsiniz.
func_ladder:Bu özelliği verdiğiniz nesneden oyuncu yukarı doğru tırmana bilir mesela merdiveni olabilir.
func_pendulum:Sallanma özelliği yaratır mesela tabela yada ağaç veya baska bir şeyi sallandırabiliriz.
func_pushable:Çizdiğini nesneleri itmenizi sağlar(hl single player oynarken kutuları itebiliyoduk hatırladınızmı?).
func_rot_button: Vana veya benzeri dönerek çalışan nesneler için kullanılır.Herzaman ki gibi yine origin olmalı.
Parametreler:
Pitch Yaw Roll (x y z)
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]önme açısını ayarlamak için.
Targetted Object: Tetiklemek istediğimiz entity.
func_rotating:Bu özelliği atadığımız nesne sürekli döner mesela pervane.
func_vip_safetyzone:Vip haritalarında vip kaçış bölgesini belirtir mesela as_oilrig haritası gibi.
func_wall:Tel,ağaç,merdiven gibi arkası görünen yada cam gibi nesnelerin
içini gösterebilen özelliklere sahip textureleri func_wall ile yaparız.
Tel,ağaç,merdiven gibi nesnelerin mavi olan yerlerin oyunda gözükmemesi
için func_wall atadığımız nesnenin özelliklerinden şu ayarları yaparız.
Render Modeolid
FX Amount:255 yapılır.
Cam gibi nesneler için ise
Render Mode:Texture
Fx Amount:1-255arası sayı girerek seffalıgını ayarlarız.Eğer camın
kırılmasını istiyorsanın Func_breakable olrak atadığımız camın
özelliklerinden yine üsteki aynı özellikleri yazmalıyız.
trigger_once: Eğer bi oyuncu bu entity edokunursa baska bir entity
tetiklenir mesela ben haritamda oyuncular için msj yazıyorum msl oyuncu
dokunuyo trigger_once ye ve karsısında yazı cıkıyor Bilmemm ne
haritasına hoş geldiniz iyi oyunlar falan.
Tüm bu özellikleri nesnelere nasıl veririz,Özellik vereceğimiz nesneye
mousenin sağ tuşu ile tıklarız cıkan pencerede tie to entity seçeriz ve
karsımıza bir panel cıktı ordaki class kısmından istediğimiz özelliği
atarız ve attiributes kısmındanda atadığımız özelliklerin ayarlarını
yaparız .
Ders 4
Haritaya Model ve Sprite Eklemek?
Haritaya model ve sprite eklemek için Entity Tool'dan cycler_sprite
entity'sini seçin ve harita üzerinde modeli koyacağınız yere
yerleştirin.Nesneyi seçip properties ekranına girin.Karşınıza çıkan
ekrandan sprite'ı seçin,cstrike\sprite dosayasından herhangi bir sprite
seçin.Model eklemek içinde sprite kutucuğuna örneğin
cstrike\models\artricorange.mdl yazarak model ekleyebilirsiniz.
Oyuncu başlangıç yerleri koymak?
Counter'ların başlangıç entity'sini koymak için Entity Tool'dan
"info_player_start" entity' sinden istediğiniz yerlere
koyun.Teröristlerin başlangıç yerini koymak içinde
"info_player_deathmatch" entity'sini kullanın.
Haritanın ışık ayarlarını düzenlemek?
Entity tooldan haritanın herhangi bir yerine "light_environment" entity'si koyun ve properties'e girip ışığın rengini ayarlayın.
Haritaya Kamera Yapmak?
Kamera yapımı için birden fazla entity kullanmak gereklidir.Herhangi bir
bilgisayar ekranı texturesiyle bir duvara ekran çizin ve bu ekrana
"func_button" özelliği verin.İsmine "but1" yazın.Targetted Object'te ise
"cam1" adını yazın.Daha Sonra Entity Tool'dan "trigger_camera"
entity'si ekleyin.İsmine "cam1" yazın,Target'e de "path1" yazın.Sonra
yine Entity Tool'u seçip kameranın bakacağı yere "info_target" ekleyin
ve properties'e girip Adına "path1" yazın.Böylelikle dilediğiniz kadar
kamera yapabilirsiniz.
Haritaya Silah vb. Ekipmanlar Eklemek?
Entity Tool'dan "armoury_entity"'i seçip herhangi bir yere koyun ve
properties'e girin.Item yazan yerden istediğiniz silah ya da ekipmanı
seçin.Count'tan da silahın miktarını ayarlayabilirsiniz.
Merdiven ve Korkuluklardaki mavilikleri kaldırmak?
Yaptığınız textureyi seçin ve func_wall özelliği verin.Burada "Render
Modeolid","FX Amount:255" olsun.Böylelikle oyuna girdiğinizde
maviliklerin yok olduğunu göreceksiniz.
Görünmez Duvarlar yapmak?
Bunun için halflife.wad'ından blue texturesini seçin ve istediğiniz yere
bir duvar çizin ve bu duvara "func_wall" entity'si verin ."Render
Mod'uolid", "FX Amount'u da:255" yapın. oyuna girdiğinizde yaptığınız
duvarın gözükmediğini fakat üzerine gittiğinizde içinden geçemediğinizi
göreceksiniz.
Hareket Eden Araba, Jeep vb. nesneler yapmak?
Bunun için öncelikle bir jeep vb. tarzda bir nesne yapın ya da prefab
kullanın.Ondan Sonra Aracınızın tam ortasına da orta boy bir orijin
texturesiyle kutu çizin ve func_rotating özelliği verin.Aracı kullanacak
kişinin aracı nereden kontrol etmesini istiyorsanız oraya orta boyutta
aatrigger texturesiyle bir kutu yapın ve func_vehiclecontrols özelliği
verin, vehicle name kutucuğuna da araç1 yazın.Daha Sonra Hem aracı hem
de yaptığınız iki kutucuğuda birlikte seçerek func_vehicle özelliği
verin, Adına da araç1 yazın.First start target kutucuğuna path1 yazın ve
aracınızın 1 metre kadar ilerisine path_track onunda 1 metre kadar
ilerisine bir tane daha path_track koyun.İlk koyduğunuz path_track'ı
seçip adına path1 yazın, Next stop target kutucuğuna da path2 yazın.Aynı
şekilde diğer path_track'ı seçip adına path2 Next Stop Target
kutucuğuna da path1 yazın, Artık aracınız bitmiştir.
Saydam ve Kırılabilir Cam yapmak?
Herhangi bir cam texturesiyle yapmış olduğunuz nesneyi seçip
func_breakable özelliği verin.Material Type kutucuğunu: Glass, Render
Mode kutucuğunu: Texture, FX Amaount kutucuğunu da: 150 yapın.
Menteşeli Kapı yapmak?
Herhangi bir kapı texturesiyle bir nesne çizin, daha sonra origin
texturesiyle kapının menteşe kısmına kapının boyutunda ince bir nesen
çizin,yaptığınız iki nesneyi de birlikte seçip func_door_rotating
özelliği verin.
Haritaya Ses eklemek?
entity tool'u seçip haritanızda istediğiniz yere ambient_generic
entitysi koyun.Özelliklere girip cstrike/sounds klasörü içindeki
herhangi bir ses dosyasını ya da başka bir ses dosyasını koyun.
Merdiven yapmak?
aaTrigger ileistediğiniz yere istediğiniz boyutlarda merdiven yapın ve
bu yaptığınız merdivene func_ladder özelliği verin.Yaptığınız bu
nesnenin üzerinde de normal bir merdiven texturesi ileaynı boyutlarda
bir merdiven çizin.Çizdiğiniz bu nesneye func_illusunary özelliği
verin.Render Mode kutucuğunu: Solid, FX Amaount kutucuğunu da: 255
yapın.
Oyuncuların oyuna girdiklerinde eline silah vermek?
Entity Tool'dan herhangi bir yere game_player_equip koyunve object
properites'e girerek Smart Edit'e tıklayın.Add'e basın, Key yazan yere
targetname , Value yazan yere Give yazın OK deyin.Tekrar Add'e basaraka
key yazan yere örnek olarak; (weapon_knife, weapon_deagle, weapon_m4a1,
weapon_hegrenade, item_assaultsuit)bunlardan birini yazın, Value
kutucuğunada silahtan ne kadar verileceği yazılacaktır.Buraya eğer
deagle koyuyorsanız 6, Kalaşnikof koyuyorsanız 4 yazın.Çünkü size
yazdığınız kadar şarjör gelecek.
Yazarken öldüm valla