ShowTime OyunFrm Admin
Mesaj Sayısı : 790 Kayıt tarihi : 25/08/10 Başarı Puanı : 1 Aktiflik : 873 Cinsiyet : Tuttuğu Takım : Yaş : 36 Nerden : İstanbul
| Konu: Lord of the rings - The Return Of The King - Full - Oyun indir - Download - Yükle Çarş. Ağus. 25, 2010 1:17 pm | |
| [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768. | [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768. | [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768. | [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768. |
Bu sene içinde bir efsanenin daha noktalanışına tanık olacağız.Önce Matrix Revolutions ile Matrix efsanesini sonlandırdık, şimdisırada Yüzüklerin Efendisi var. Ama ondan önce, EA Games'in bizesunduğu, filmi konu alan Return of the King'in oyunu var. Oyunumuz, konusunu geçen sene Ps2 için çıkıp, PC için çıkmayarak birçokPC oyuncusunu üzen ve yine benim incelediğim Two Towers'ın kaldığıyerden devam ettiriyor. Two Towers'ın son bölümü olan Helm's Deep(Miğfer Dibi) bizi bilgisayar oyunları tarihinin en güzel savaşlarındanbirine sokmuştu. Oyunu açtığımız gibi, firma logolarının ardındanMiğfer Dibi görüntüleri karşılıyor bizi. Ve hani şu Two Towers'ınmeşhur, Gandalf'ın tepeden aşağı Rohirrim ile beraber inipUruk-Hai'leri telef ettiği sahnede film, oyuna dönüşüyor. Eğer Two Towers'ı oynadıysanız, yada daha öncekiincelememi okuduysanız bunun Two Towers'da da sık sık olduğunubilirsiniz. Neyse, lafı fazla dolandırmayayım. Gandalf'ın Gölgeyele'ninüstünden inişini de gördükten sonra, oyundaki ilk ork katliamımızbaşlamış oluyor. Öncelikle belirteyim, oyunun hem Ps2, hemde PC versiyonunu suyunuçıkarana kadar oynayıp bitirdim. Ps2'deki kontroller Two Towers iletamamen aynı. Sadece R1 tuşu action tuşu olarak atanmış, başka birdeğişiklik yok. PC versiyonu için ise tabi ki klavye ve mouse ikilisikullanılmış. Tuşlar başta biraz zor gelebiliyor (hele ki oyunu öncedenPs2'de oynadıysanız), fakat çok geçmeden ona da alışıyorsunuz, meraketmeyin. Mouse'un sol tuşu Speed, sağ tuşu Fierce attack olarakayarlanmış. Q ile gelen saldırıları bloke edebiliyoruz. Ctrl ilefiziksel atak(tekme, omuz atma), Spacebar ile de yere düşmüş düşmanınişini bitiren killing move hareketini yapabiliyoruz. E tuşu actiongörevini üstlenmiş, WASD ise klasik yön tuşları görevinde her zamankigibi. PC versiyonunda kontrollerde sizi zorlayacak ilk şey, klavyeninyanında mouse ile de adamınızı hareket ettirebilmeniz. Başta alışanakadar canınız baya bir yanabilir. Ama emin olun, alıştıktan sonra başkatürlü de daha iyi olamazdı diyeceksiniz. LORD OF THE RİNGS THE BATTLE FOR MİDDLE EARTH 1, ÖNCEDEN BU FİLM ÜZERİNE YAPILMIŞ BİRÇOK BERBAT OYUN ARASINDAN SIYRILARAK OYUNSEVERLERİN BÜYÜK İLGİSİNİ ÇEKMİŞTİR. EA GAMES BU OYUNUN SEVİLMESİ ÜZERİNE DEVAMI MİDDLE EARTH 2 OYUNUNU PİYASAYA SÜRDÜ. MİDDLE EARTH 2, MİDDLE EARTH 1'İN GRAFİKLERİ, EFEKTLERİ, HEROLARI VE HERŞEYİYLE GEÇTİ. MİDDLE EARTH 2' DE 1 BİR HERONUN KOCA BİR ORDUYU DİZE GETİREMEMESİ, YENİ IRKLAR KATILMASI, KÖTÜ IRKLARIN DA ANAKALESİ OLMASI, MENÜDE BULUNAN ''MY HEROES'' SEÇENEĞİNDEN KENDİ HEROMUZU YAPABİLMEMİZ BAŞLICA YENİLİKLER. IRKLARI TEK TEK TANIYALIM: İYİLİK A. MEN (İNSANLAR) HEROLARI: EOWYN, EOMER, BOROMİR, THEODEN, FARAMİR, ARAGORN, GANDALF, GALADRİEL. (EN ÇOK HERO BU IRKTADIR.) GONDOR VE ROHAN MİDDLE EARTH 1 OYUNUNDA AYRI IRKLARDI. MİDDLE EARTH 2 OYUNUNDA İSE MEN ADI ALTINDA TOPLANDI. NE YAZIK Kİ ROHAN IRKINDAN SADECE ROHİRRİM ADLI ATLI ŞOVALYELER VAR. OYUNUN EN KALİTELİ SAVAŞÇI VE ATLI ŞOVALYELERİ BU IRKTA BULUNUYOR. İSTERSEK OKLARIMIZI ATEŞLİ, MIZRAKLARIMIZI SİVRİ YAPABİLİRİZ. KÖYLÜ OLARAK OKÇU KULLANILIYOR. MEN IRKININ BÜYÜLERİ ELFLERDEN SONRA EN İYİ BÜYÜLERDİR. B. ELVES (ELFLER) HEROLARI: HALDİR, GLORFİNDEL, ARWEN, LEGOLAS, THRANDUİL, ELROND, GALADRİEL. BU OYUNUN EN KALİTELİ OKÇULARI YANİ LORİEN ARCHER BU IRKTA. TEK TİP ATLI ŞOVALYELER VAR. İSTERSEK OKLARIMIZI MAVİ, MIZRAKLARIMIZI SİVRİ YAPABİLİRİZ. KÖYLÜ OLARAK UFAK HOBBİTLER KULLANILIYOR. ELVES (ELF) IRKINDA EN ÇOK GÖZE ÇARPAN AYRINTILARDAN BİRİ İSE HER MESAFEDEN TAŞ ATABİLEN 'ENT'LER VAR. AYRICA ÇOĞU KİŞİYE GÖRE GELİŞTİRİLDİĞİNDE ANAKALESİ ÇOK GÜZEL OLUYOR. OYUNUN EN İYİ BÜYÜLERİ BU IRKTADIR. C. DWARVES (CÜCELER) HEROLARI: GİMLİ, GLOİN, KİNG DAİN, GALADRİEL. (GOBLİNS IRKIYLA BİRLİKTE EN AZ HERO BU IRKTADIR.) MİDDLE EARTH 1 OYUNUNDA BÖYLE BİR IRK YOKTU. FAKAT EA GAMES MİDDLE EARTH 2 OYUNUNA BU IRKI EKLEDİ. ASLINDA GİMLİ DIŞINDA FİLMDE BÖYLE BİR IRK YOKTU. YETKİLİLER TARAFINDAN MİDDLE EARTH 2 OYUNU İÇİN UYARLANDI. BU OYUNUN EN MARİFETLİ ALETLERİ BU IRKTADIR. GELİŞTİRME BAKIMINDAN İYİLERDE EN KÖTÜSÜ ATEŞLİ OKTUR. ARDINDAN MAVİ OK, EN İYİSİ İSE MAVİ BALTADIR. 'MEN OF DALE' ADI VERİLEN OKÇULARDA VARDIR. YANİ ATEŞLİ OK DA OLABİLİR. BAŞKA İYİ TARAFLARINDAN DA EN İYİ 'CATAPULT'LAR DA BU IRKTADIR. IRKIN BÜYÜLERİ PEK KUVVETLİ DEĞİLDİR. SON SIRADA YER ALIR. KÖTÜLÜK D. MORDOR HEROLARI: NAZGUL, NAZGUL, NAZGUL, MOUTH OF SAURON, FELLBEAST, FELLBEAST, WİTCH-KİNG, SAURON. YÜZÜĞÜN SAHİBİ SAURON, BU IRKTANDIR. KÖTÜ IRKLARIN EN GELİŞMİŞ VE GÜÇLÜ IRKI MORDORDUR. MORDOR, ÖZELLİKLE FİL VE TROLL SEÇENEKLERİ OYUNSEVERİ MORDOR IRKINA İTİYOR. FELLBEAST, FELLBEAST VE WİTCH-KİNG ÇOĞU OYUNCU TARAFINDAN ''EJDER'' OLARAK NİTELENDİRİLİYOR. TROLL'LERE GELİRSEK EN KALİTELİ VE PAHALI TROLL TİPİ ATTACK TROLL'DÜR. ARDINDAN TAŞ ATAN MOUNTAİN TROLL GELİR. SONUNCU İSE DAVULCU TROLL CAGE'DİR. BİRÇOK KİŞİ TROLL CAGE'NİN SADECE DAVUL ÇALDIĞI FİKRİNDEDİR. FAKAT TROLL CAGE'NİN ATTIĞI TEKMELER OLDUKÇA GÜÇLÜDÜR. ORC KULLANIR. SAVAŞÇI ORC'LARI SURLARDAN ATLAYABİLİR. OKLARIMIZI ATEŞLİ, MIZRAKLARIMIZI SİVRİ YAPABİLİRİZ. BÜYÜ BAKIMINDAN KÖTÜLERDE İKİNCİ SIRADADIR. 25'LİK BÜYÜSÜ ''BALROG'' HERKESİN İLGİSİNİ ÇEKMEKTEDİR. B. ISENGARD HEROLARI: WORMTONGUE, LURTZ, SHARKU, SARUMAN, SAURON. BU IRK HEROLARIYLA MEŞHURDUR. WORMTONGUE, İLK ÖNCE BİR GONDOR HİZMETKARIYDI. SARUMAN İSE SONRADAN SAURONUN YANİ KÖTÜLÜĞÜN TARAFINI SEÇMİŞTİR. LURTZ, BOROMİR'İ ÖLDÜREN HERODUR. ISENGARD BÖLÜKLERİNİN EN ÜNLÜSÜ KURTLU ASKERLERİDİR. URUK KULLANIR. İSTERSEK OKLARIMIZI ATEŞLİ, MIZRAKLARIMIZI SİVRİ YAPABİLİRİZ. CATAPULT'LARIYLA ÜNLÜDÜR. ISENGARD'IN KALESİ KÖTÜLERDE EN İHTİŞAMLI KALEDİR. AYRICA, MİNAS TİRİTH, MİNAS MORGUL, ISENGARD GİBİ KALELERE MERDİVEN DAYAYABİLEN URUKLARI VARDIR. KÖTÜLERDE BÜYÜLERİ EN İYİ IRKTIR. NOT: GOBLİNS TÜRKÇEDE GULYABANİLER DEMEKTİR. C. GOBLİNS (GUL YABANİLER) HEROLARI: DROGOTH THE DRAGON LORD, SHELOP, GOBLİN KİNG (DWARVES IRKIYLA BİRLİKTE EN AZ HERO BU IRKTADIR.) PARA EN KAPSAMSIZ IRKTIR. FAKAT BUNA RAĞMEN YOKEDİLEMEYEN TEK IRKTIR. PARA YERLERİ FAZLA YER KAPLAMAZ. BU IRKIN EN ÖZGÜN ASKERLERİ ''SPİDER'' YANİ ÖRÜMCEKLERDİR. ORC KULLANIR. TAŞ USTASI ''MOUNTAİN GİANTS'' BU IRKTADIR. İSTERSEK OKLARIMIZI ATEŞLİ MIZRAKLARIMIZI SİVRİ YAPABİLİRİZ. ANAKALESİNİ GELİŞTİRDEN SONRA BURADAN ÇIKAN ''FİRE DRAKE''LER OLDUKÇA GÜÇLÜDÜR. BÜYÜLERİ ZAYIF BİR IRKTIR. FAKAT 25'LİK AHTAPOT BÜYÜSÜ BÜYÜK İLGİ GÖRMEKTEDİR. EĞER BİR LORD OF THE RİNGS FANIYSANIZ YENİ ÇIKAN ''LORD OF THE RİNGS THE RİSE OF THE WİTCH-KİNG'' OYUNUNU DA ÖNERİRİM... Detay; Battle For Middle Earth. Bu adı duyunca ne hissediyorsunuz? Ben duyunca çok heyecanlanıyorum. Ellerim titriyor. Çünkü ben tam bir LOTR hastasıyım ve Battle For Middle Earth delisiyim. 1. O y u nu aldıktan çok kısa bir süre sonra bitirdim ve 1 yıl bO y u nca skirmish modunda idare ettim. Şimdi ise bu O y u nun 2.sini elimde tutuyorum. Ama incelemeye başlamadan önce, bu O y u nun en başına yani çıktığı yere bir bakalım. Bir hatırlayalım.(J.R.R Tolkien'i saygıyla anıyoruz.) John Ronald Reuel Tolkien: John Ronald Reuel Tolkien,1892'de Güney Afrika'da doğdu. Dilbilim ve Eski İngilizce konularında uzmanlaştı ve 1945'te Oxford Üniversitesi'nde İngilizce Profesörü oldu. 1959'a kadar bu görevde kaldı. Oxford’da 2.Dünya Savaşı'ndan önceki yılarda Owen Barfield, C.S. Lewis ve Charles Williams gibi yazarlarla edebi bir çevre oluşturdu. Yüzüklerin Efendisi'nin temeli bu çevrede atılmıştır. Yüzüklerin Efendisi'nin 1954 ve 1955 yıllarında 3 cilt halinde yayınlanması, özellikle "saygıdeğer" bir İngiliz Dili ve Edebiyat Profesörünün "fantezi" gibi bir türde eser vermesi, edebiyat eleştirmeni çevrelerinde küçük çaplı bir skandala yol açtı. Tolkien'in 1937'de yayınlamış olduğu Hobbit daha ziyade masal türüne ait çalışma olarak kabul edildiği için üzerinde pek durulmamıştı. Oysa Tolkien Yüzüklerin Efendisi ile birlikte, Hobbit'le başladığı Dünya yaratma projesinde ısrarlı olduğunu gösterdi. Yüzüklerin Efendisin yarattığı dalgalanma, fantezi türünü, tıpkı o yıllarda bilimkurgu içinde olduğu gibi "saygın" edebiyat türleri arasına kabul edilmesinde önemli rol oynadı; Tolkien'i izleyen fantezi yazarları onu ve onun yarattığı Orta Dünya'yı büyük ölçüde taklit etmekten vazgeçemediler. Tolkien'in 1973'teki ölümünden sonra 'Orta Dünya'nın 1. çağını ele alan Silmarillion 1977 oğlu Christopher Tolkien tarafından yayına hazırlandı. Christopher Tolkien 1980'li ve 90'lı yıllar bO y u nca babasının yarım kalmış elyazmalarını yayınlayarak eksiksiz bir Orta Dünya tarihi hazırlamaya gayret etti. İşte kısaca J.R.R Tolkien ve LOTR tarihi. Şimdi de LOTR'un önceden çıkmış O y u nlarına bir göz atalım. The Lord Of the Rings: Fellowship Of the Ring: Bu O y u n 2001 yılında piyasaya çıkmış ve vasatı aşamamıştı. Çok az oynama imkânı buldum. Keşke bulmasaydım. Karakterler elişi kağıdıyla yapıştırılmış gibiydi ve daha çok çocuk O y u nu gibiydi. Bu vasat O y u n zaten fazla tutmadı. The Lord Of the Rings: Two Towers: Bu O y u n PS 2 için çıkmıştı. Ben için oynama imkanı bulamadım. Ama oynayan arkadaşlarım alelade bir aksiyon O y u nu diyor bu O y u n için... The Lord Of the Rings: Return Of the Ring: İşte bu O y u n. Orijinalini aldığımda ayaklarımı yerden kesen 89 kere bitirdiğim yegane O y u n. Bir aralar en çok sevdiğim O y u n sıralamasında birinciliği kimseye bırakmadı. Grafikler, sesler, müzikler, co-op olayı her şey çok iyi oturtulmuştu. Bir tek eksik kamera açılarıydı. Benim gönlümde notu hep 5. The Lord Of the Rings: Third Age Bu yapım PS 2 için çıkmıştı. Hiç oynamadığım için pek bir fikrim yok. Battle For Middle Earth: Bence dünyadaki en kaliteli strateji O y u nu. Sesler, grafikler, eğlence. Bir rüya gibi. Filme paralellik, o efsane bölümler, her şeyiyle harika bir O y u ndu. Click this bar to view the full image. Menüsü için bile alınabilir Battle For Middle Earth 2'nin (bundan sonra BFME 2 diye bahsedeceğim) menüsünden başlayalım. Çok sakinleştirici bir müzikle karşılıyor O y u n bizi. O y u nun başında menüden epeyce etkileniyor insan. Hele birde LOTR ve BFME hastasıysanız. Rohan'ın girişindeki o meşhur heykeller ve suda geçen birkaç tane kayık. Bir de kuşların cıvıltısı. Rahatsız edici bir rahatlama var nedense. Menüde seçebileceğimiz 5 tane seçenek var. Bunlar Tutorials, Solo Play, Multiplayer, Options ve My Heroes. Tutorials'da 3 seçenek var. Bunlardan birisi Basic tutorial. Burada O y u nu en basitinden öğrenmeye başlıyoruz. Askerleri seç, şuraya yolla, şunu yap, bunu yapma gibi. Advanced Tutorials ise O y u nu biraz daha profesyonel şekilde öğretiyor. Kaleyi kullanmak savunma yapmak gibi. War of the Ring tutorial ise daha sonra bahsedeceğim War Of The Ring modunu öğrenmemiz için koyulmuş bir seçenek. Tutorials kısmından sonra gelen Solo Play’de ise klasik BFME seçenekleri mevcut. Baştaki skirmish biraz oynamayı geliştirmek, birazda eğlenmek amacıyla seçebileceğimiz bir seçenek. Campaignleri bitirdikten sonra, O y u na oradan devam etmenizi öneririm. Ayrıca (yine daha sonra bahsedeceğim) kendi kahramanlarımızla oynayabildiğimiz tek mekan. Skirmish'te de birçok yenilik var. Eski O y u nda ırklar Isengard, Mordor, Rohan ve Gondor olarak ayrılıyordu. Bu O y u nda ise Human; Elf, Dwarfs, Goblins, Isengard ve Mordor. Bunların hepsini özellikleri farklı. Mesela Dwarflar mimaride ve birebir savaşta gelişmişken Efler ok kullanmada çok iyiler. Ayrıca skirmish modunda seçtiğimiz ırkın herhangi bir generalini de seçebiliyoruz. Ve burada kendi yaptığımız Hero'lar devreye giriyor. Mesela Hurşit diye Human kral yarattınız. Skirmish modunda Army'i goodlardan biri seçip Hero'muzu Hurşit'e getirince O y u nda fortresstan Hurşit adlı Hero'muzu çıkarabiliyoruz. Ayrıca O y u na yeni bir seçenek daha eklenmiş: War of the Ring. Bu seçenek sayesinde BFME 2'yi Medieval tarzında oynayabiliyoruz. Yani harita üzerinde ordularımızı ve komutanlarımızı komuta edebiliyoruz. Aslında bu seçenek oldukça orijinal bir fikir. Yani BFME 2'yi harita üzerinde oynamak kulağa çok hoş geliyor. Fakat üzerinde biraz daha çalışılabilirdi. Yani O y u nun üstünde bir emanet gibi duruyor. Belki de O y u nun içinde çeşitliliği arttırmak için koyulmuş bir seçenektir, ama O y u nu bitirdikten sonra LOTR hastaları için O y u nun ömrünü bir nebze olsun uzatabilir. Bu bir uçak, Hayır bu bir füze, Hayır bu Sauron... Gelelim campaignlere. Campaignler bana göre 1. O y u nun yanında sönük kalsa da başarılılar. Good campaignde genelde Dwarflar ve Elflerle oynuyoruz. Good campaign zaten çok kısa. Ben yaklaşık 1 günde ortalama bir oynanışla bitirdim. O y u nda Cücelerin kalesini korumak ve Elflerin şehirlerini korumak (Grey Heavens ve Eye of Erebor çok zevkli) gibi çok zevkli görevler var. Klasik BFME ve LOTR görevi. Kale savunmak. Ama yine de gayet başarılılar. Keşke insanlara da yer verilseydi. Ben hiçbir zaman Dwarf yada Elf olmadığım için kapımda 50000 tane orc olduğu zaman ne hissedeceğimi bilemem. Onun için bir orctan daha zayıf ama daha hırslı ve onurlu bir Human ırkı koyabilirlerdi. Ayrıca Good campaign'deki Hero'larda başarılı. Mesela Dwarflardaki King Dain ve Elf Glorfindel (Keşke daha dayanıklı olsaydı) çok fazla işinize yarayacak. Ve İşte Evil Campaign: son bölüme kadar aciz goblinler ve az ömürlü herolar çok zorlanmanıza neden olacak. Hele bir Goblin Kralı var ki aşırı yeteneksiz. Fakat son bölümdeki sürpriz hepinizin ayaklarını yerden kesecek türden. O y u nun sonunda Sauron geliyor. Evet yanlış okumadınız. Sonunda bir LOTR O y u nunda Sauron'u görmek nasip oldu. Özel hareketleriyle ve karizmasıyla kanınızı donduracak. En iyisi fazla bahset miyim de heyecanı gitmesin. Click this bar to view the full image. Yüzük Atmak?!?! Solo play'den sonraki seçenek ise multiplayer. Multiplayer başka yerlerde nasıl bilmiyorum ama yaşadığım Trabzon'da aşırı tercih edilen bir seçenek. Hatta bazı Trabzon'lu gençler BFME multiplayer oynamaya 'YÜZÜK ATMAK' gibi ilginç bir deyimle tanımlıyorlar. Eğer yolunuz bir gün Trabzon'a düşerse ve 15 yaşında bir gençten 'Hadı yüzük atalım' lafını duyarsanız şaşırmayın. Multiplayer en fazla 8 kişilik O y u ncuyu destekliyor. Tabi bunun için çok iyi bir bilgisayara ihtiyaç var. Çünkü çok O y u nculu ekranda yavaşlama oluyor. Görüldüğü gibi multiplayer seçeneği gerektiği kadar başarılı. Bunun yanında yaptığımız Hero'ları multiplayer modunda kullanabilmek gerçekten iyi düşünülmüş. Mesela ben Mert isimli Heromla nice arkadaşımı mağlup ettim. Bence siz de deneyin. O y u nun seçenekler menüsü de gayet detaylı. Kontroller, müzikler ve grafik ayarlarının tümüne yer verilmiş. Benim sistemim Ge-force FX 5700, 1024 RAM ve Pentium 4 işlemciden oluşuyordu. O y u nu 1024x768 çözünürlükte medium'da açtım ve çok karakterli ekranda hissedilir bir yavaşlama oldu. Böyle bir sisteme sahip olanlar için 800x600 medium ideal. Ancak makineleri bir servet değerinde olanlar için detaylar ultra high’a kadar yükseltilebiliyor. Bu konuda 6 seçenek sunulmuş. Options bölümünden de böylece bahsettikten sonra gelelim My Heroes bölümüne. Bu bölümde bizi O y u nun kendi Hero'ları karşılıyor. Kendi Heromuzu yaratmak için New Hero seçeneğine giriyoruz. İlk önce Hero'muzun sınıfını ve tipini seçeğimiz ekrana geliyoruz. Buradaki Hero'lar; Hero Of The West: Batının kahramanı, yani insan savaşçı(Aragorn, Eomer, Boromir, Faramir gibi...) Hero of The West 2'ye ayrılıyor. Captain of Gondor ve Shield Maiden. Aslında uzatmaya gerek yok. Captain of the Gondor erkek, Shield Maiden ise kadın. Elf: Adı üstünde, buradan yetenekli bir okçu yaratabiliriz. Efler de Male Elven Archer ve Female Elven Archer olarak 2'ye ayrılıyor. Wizard: Büyücüler. Bunlar her ırka dahil olabilir. Yani kötülerde de iyilerde de kullanabilirsiniz. Bunlarda Wanderer, Avatar ve Hermit diye 3'e ayrılıyor fakat tek farkları tipleri. Dwarf: Cüce bir Hero. Yüzyüze çarpışmada çok etkili fakat çok yavaşlar. Taskmaster ve Sage olmak üzere 2'ye ayrılıyorlar. Bunlardan biri balta atıyor, diğeri ise saplıyor. Servant of Sauron: Sauron'un hizmetkarı. Bunlar Trol, Orc Raider ve Uruk diye 3'e ayrılıyor. Eğer sevmediğimiz ve şişman bir arkadaşınız varsa ismini koyup O'nu bir Troll yapabilirsiniz. Çok yavaş ama çok güçlüler. Uruk ise alelade bir Orc savaşçısı. Orc Raider ise adından belli olacağı gibi süvari. Corrupted Men: Saruman'ın kandırdığı köylülerden oluşan(kandırma değil de gaza getirmek) ordunun komutanları. Easterling ve Haradrim olarak 2'ye ayrılıyor. Sadece tipler farklı. Bu seçenekten sonra Customize, Apperarance(yani görünüşü oluştur, değiştir) seçeneği çıkıyor. Burada Hero'muzun adını, giysisini, silahını, saç rengini, zırh rengini ve kalkanını ayarlayabiliyoruz. Yani burası sadece hava Buradan sonra Attributes seçeneği geliyor. Buradan Hero'muzun gücünü ayarlayabiyoruz.(Armor, Power gibi...) Sihirli Kahramanım Burada Hero'larımızın özel yeteneklerini ayarlıyoruz. Human-Captain Of Gondor ve Shield Maiden Büyüleri; Call Reinforcements: Dost birlik çağırır. Train Allies: Orduları gaza getirir. Spear Throw: Mızrak fırlatır. Shield Crush: Atı olan Hero’ları hızlandırır. Horseman: Hero’nun ata binmesini sağlar. Elendil: Hero’nun Power’ını artırır ve yanındaki düşmanları dağıtır. Blade Master: Hero’nuzu bir kılıç ustasına çevirir. Athelas: Yanınızdaki dost ve sizin Hero’larınıza enerji verir. Leadership: Liderlik özelliği. Invulnerability: Görünmezlik. Elven Archer Büyüleri; Archer Specialization: Özel ok atışı. Sumon Familiar: Başınıza bir grup karga toplar. Self Heal: Sadece kendi enerjinizi çoğaltır. Toggle Weapon: Alternatif silah. Whilrl Wind: Savaş alanına bir kasırga gelir. Rain Of Arrows: Bunu yaparak yaklaşık 4-5 tabur Orc’u öldürebilirsiniz.Seri ok atımı. Wizard’lar; Fireball: Ateşten bir top atar. Ball lighting: Elektrik atar. Wizard Blast: Bir asa darbesiyle birçok düşmanı öldürür. Teleport: Işınlanma. Curse Enemy: Düşmanı lanetleme. Improved Call Of Hend: Düşmanı hayvana çevirme. World Of Power: Bunda Hero’nuzun yanındaki tüm düşmanlar ölür. Fakat rank 10 istiyor. Dwarflar; Battle Rage: Kuvvetli balta. Sapper: Yere vurup düşman öldürme. Charge: Sinirli ve hızlı bir şekilde düşman öldürme. Axe Throw: Balta atma. Earthshaker: Deprem yapma. Bombard: Kaya fırlatma. Leap: Düşman üstüne bir Battal Gazi edasıyla zıplama.(İnanın çok işe yarıyor) Servant Of Sauron; Trolls, Orcs, Raiders and Uruks; Poison attack: Zehirli kılıç. Firebomb: Molotov atmak. Oil Spill: Kaynayan yağ varili atmak. Inspire Fear: Rakibi korkutmak. Corrupted Men; Eaterlings ve Haradrims; Assasin: Katillik. Coerce: Ajanlık, yani sinsilik ve gizlilik. Clim Walls: Duvarlardan atlayabilme. Steal Resources: Para Çalma. İşte tüm menüyü kısa bir şekilde anlattık. Şimdi O y u nla ilgili detaylara geçelim Click this bar to view the full image. 7–8 Savaş ayarladım gelir misin? BFME çok kaliteli bir strateji O y u nu fakat yapımcılar O y u nu savaş ağırlıklı değil de ekonomi ağırlıklı yapmışlar. Ben bugüne kadar bir LOTR strateji O y u nu beklerdim. BFME çıktığı zaman O y u na deli gibi saldırdım. O y u n benim için bir rüya gibiydi ama ilk düşündüğüm keşke çok daha kalabalık ordular olsaydı ve ülke yaratmak, ekonomiyi ayarlamak gibi işler ikinci planda kalsaydı. İlk O y u nda bu iş bir nebze olsun azdı. Fakat 2. O y u n tamamen ülke kurmaya dayalı. Birinci O y u ndaki şikayetlerden biri binaların özgürce, istenilen yere değil de belirli yerlere konulmasıydı. İkinci O y u nda bunu düzeltmeye çalışmışlar fakat bu sefer kaleler yok edilmiş. O y u na başladığımızda bir AOE havası geliyor. Benim fikrim daha geniş topraklar üstüne kurulmuş bir kale içinde istediğimiz yere bina yapabilmekti. Böyle eminim daha iyi olurdu. BFME 2'ye işçide eklenmiş. Bu işçiler sadece bina yapmaya yarıyor. Eski O y u ndaki binalar tamamen korunmuş. Elfler, Dwarflar ve Goblinler yeni konulduğu için onlara özgü yeni binalarda konulmuş. Şimdi de Elflerin binalarına kısa bir göz atalım. ELFLER MALLORN TREE: Humanlar’daki farm olayı. Yani para kazandırır. ELVEN BARRACKS: Adından belli olacağı gibi piyade çıkartıyor. Oklu ve kılıçlı. GREEN PASTURE: Süvari yapma binası. ENT MOOT: Ent çıkarma binası HEROIC STATUE: Askerlerini gaza getirir. BATTLE TOWER: Guard Tower. Yani otomatik olarak ok atar. MIRROR OF GALADRIEL: Dostlara ve kendine enerji sağlar. EREGION FORGE: Armor binası. Armor, Power ve Rank sağlıyor. WALL HUB: Sur. FORTRESS: Kale DWARFLAR MINE SHAFT: Para kazandırır. HALL OF WARRIORS: Piyade çıkartır. ARCHERY RANGE: Okçu çıkartır. FORGE WORKS: Blacksmith. Armor, rank ve power yükseltir. HEARTH: Enerji verir. HEROIC STATUE: Askerlerin moralini yükseltir. WALL HUB: Sur GOBLINLER TUNNEL: Para kazandırır. Ayrıca yakınlarda bir yerde tünel kazarak asker nakliyatı yapmayı sağlar. LUMBER MILL: Ağaçlı bir yere kurulduğunda işçi Goblin’ler ağaç keserek para kazandırır. GOBLIN CAVE: Oklu veya mızraklı Goblin çıkartır. SPIDER PIT: Savaşçı örümcek çıkartır. FISSURE: Trol çıkartır(Ayrıca 2. O y u na yeni eklenmiş olan silahlı ve zırhlı yarı trollerde buradan çıkar) TREASURE TROVE: Savaşçıların armor, power ve ranklarını yükseltir. SENTRY TOWER: Savunma sağlayan ok binası. Tüm ırkların binalarının işlevleri neredeyse aynı. Sadece isim ve görünüş farklı. Unutmadan bina upgrade’leri çok iyi yapılmış. İlk O y u nda asker çıkarttıkça derece (rank) atlayan binalarımız, artık parayla atlıyor. Yani tecrübe değil de para konuşacak. Parayı basan üstün seviyeyi alacak. Bunun yanında strateji O y u nlarındaki en önemli özelliklerden biri olan ırklar arası denge bu O y u nda pekiyi olmamış. Bir Human Hero’su 1000 Goblin’e (abarttım galiba eşdeğer. Bu hero olayı daha çok insafa getirilmişse de çok iyi olmamış. Aragorn’da korkabilmeli değil mi? Değineceğim başka bir konu ise karakter animasyonları. Birinci O y u ndan beri çok hassas ve yani vesini bulamıyorum. Atların hareketleri, o dönüşleri o kadar hassas ki; seyri epey zevk veriyor. Troller’in tek kaldıklarında, yumrukla şavaşmaları, kılıçlarını sallamaları çok iyi olmuş, O y u na cidden bir hava katıyor. Click this bar to view the full image. Genel Bakış O y u nda hata yok mu? Var tabii ki. Senaryolar pek başarılı olmamış. LOTR havası pek vermiyor. Yine en zevkli bölüm, cücelerin şehrini koruduğumuz son bölüm Eye of Erebor. Orclar sürekli saldırıyor ve biz yetersiz orduyla savunma yapıyoruz. Onun dışında Orclarda Eye of Erebor ve Sauron'lu bölüm göze batıyor. Onun dışında senaryodan pek haz alamadım. Belki başka bir O y u n olarak başka bir isimle çıksaydı daha başarılı olacaktı. Çünkü LOTR havasından uzak bir O y u n. Gerek Herolar gerek senaryo bakımından. Başka bir özellikse grafikler birinci O y u ndan daha fazla bir şey sunmuyor bize. Ama buna rağmen sistemi kasıyor. Birinci O y u n daha az sistemde aynı şeyi verebiliyordu. Fakat su grafikleri mükemmel. Belki de deniz savaşları olduğundandır. Ha unutmadan O y u nda deniz savaşları da var. Çok fazla üstüne eğililmemiş ancak yine de ek özellik olarak artı hanesine yazabiliriz. O y u na ait önemli bir cümle "upgrade siz gemi gemi değildir." Bir de ikinci O y u ndaki Herolar daha tanınır olmuş. Yani mousenin orta tuşunu çevirdikçe Heroların yüzleri tanınıp seçilebiliyor. Grafikleri özetlersek Birinci O y u ndan fazla bir şey sunmuyor ve daha fazla sistemi zorluyor. Gelelim seslere. Strateji O y u nlarındaki en iyi seslere sahip O y u n bence BFME serisi. Gerek O y u n içi müzikler, gerek karakter sesleri, gerekse bölümlere özgü sesler… hepsi birer şaheser olmuş. Goodlarla oynadığımızda çaresizlik, korku ve stresli sesli savaşçılar; hırslı, güçlü ve ölümcül herolar. Orclar da ise ukalaca sözler ve küçümsemeli bir ses tonuyla etrafa yayılan vahşice sesler. Gerçekten seslendirmeler harika. Birinci O y u nda da tadından yenmiyordu. Bence O y u nun en başarılı yönü bu. O y u ndaki yapay zekâ insanı şaşırtıyor. Çünkü Gondor veya Rohan olunca aptal orclar mancınık çıkartana kadar kapımıza dayanıyordu. Yani birçok mızraklı kapıya geliyordu ve okçularımıza av olup rank atlatıyordu. Ama daha sonra orcların mancınıkları insanı bunaltıyordu. Gandalf veya Legolas'la bir mancınık yıkıyoruz ve arkadan beş tane geliyordu. İkinci O y u nda bu yok. Çünkü kale yok. O yüzden direk saldırıyorlar. Fortress olayına gelirsek; 2. O y u nda fortress daha fazla geliştirilmiş. Hatta fortressınız topraklarınız içinde bambaşka bir şehir gibi. Mesela fortressların savunma amaçlı ent, kule, atlar(bunlar geçtikleri yerleri yıkan cinsten) ve normal sur çıkarabiliyoruz. Bunlar iyilere ait. Troll, örümcek, kızgın yağ, ok kulesi ve surlar ise orclara ait. Fortress'a ait birçok özellik daha var. Mesela istenilen yere kocaman bir meteor atmak gibi. Çok büyük yanan bir taş belirlenen yere atılıp orası yerle bir edilebiliyor. Ayrıca ırklara ait özel Herolar(Dragon gibi) ve normal bütün Herolar buradan çıkıyor. Revive seçeneği de burada mevcut. İlahi Güçler 2. O y u ndaki yeniliklerden biride special powers. Yani savaşta experience kazandıkça artan special powers gücünüz. İlk BFME'de bu experience 1'den başlıyordu ve special powerların puanları daha azdı. Şimdi 5'ten başlıyor ve puanlar daha fazla. Bunlara bakarsak ilk O y u ndaki heal, Elf forest, Isildur, Bulrog'u çağırmak gibi birçok büyü muhafaza edilmiş. Yeni olarak Shire'lı köylüleri çağırmak, Tom Bombadıl(Büyük bir Hobbit olan Tom şarkı söyleyip, yumruk atıp ve bağırıp adam öldürüyor) çağırmak, Gondor'lu okçu çağırmak, yerden ok kulesi çıkarmak gibi bir sürü büyü iyilere eklenmiş. Yerden büyük bir ahtapot çıkarmak, yerin altından giden devasa büyüklükte bir solucan çıkarmak, kandırılmış vahşi köylüleri çağırmak gibi büyülerde kötülere eklenmiş. O y u nu her yönüyle gördük inceledik. Artılarıyla eksileriyle ölçtük tarttık. Geriye sadece oynamak kaldı. BFME 2, birinci O y u nla karşılaştırıldığında daha iyi olmasa da LOTR hayranlarının ve strateji sevenlerin beklentilerini karşılayabiliyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] İşletim Sistemi: Windows 2000, XP Home/Pro İşlemci: PIV 1.7 GHz RAM: 256 MB HDD: 1.5 GB Ekran Kartı: 3D Accelerator DirectX 8.0c destekli ve 128 MB ramli(MX series and XGI Volari are not supported) [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Oyun sırasında ESCAPE (ESC) tuşu ile oyunu dondurun.Daha sonra Sol Shift , Sol CTRL ve Sol ALT tuşlarına aynı anda ve basılı tutarak klavyemizin sağ tarafında bulunan NumPad'le aşağıdaki kodlardan istediğinizi girin: Not:Aşağıdaki kodları girmeniz için oyunu bir kez bitirmiş olmanız gerekmekte 7 5 7 8 - Yaralanmazsınız 6 8 6 9 - Her zaman yıkım yaparsınız 5 9 6 4 - "Perfect" modu 7 7 5 5 - Sağlığı yeniler 8 9 6 7 - Bütün upgrade'ler 9 5 8 7 - "Targetting Indicator" modu 7 7 9 5 - Sınırsız füze alırsınız [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|