Oyun Hakkında Bilgi:Oyun Filmindenesinlenilmiştir yıllar önce robin
çocuk yaşta ormanlarda büyüyerek iyibişekilde ok ve yay kullanabilen iyi
savaşçı haline gelmiştir oyunzalim kıralın köylülere zulm etmesi
üzerine robin devreye girerekgidişata bi dur demesini anlatır iyilik
için savaşır ve zenginden alıpfakire ver yöntemini kulanır oyunda amaç
verilen görevleri eksiksizyapıp dier tura geçmektir ben yükledim çok
zevkli hala oynamaya devamediyorum ve sizlerlede paylaşıyorum dileyim
benim gibi sizlerde zevk almanızdır iyi oyunlar...
Sıra editörün incelemesinde;
Toplumların kendi kültürleri ve buna bağlı olarak da değişik türde giyim
tarzları olabilir. Eski Yunanlıların çarşaf giyip gezmeleri,
Kızılderililerin kuşları yolup, tüylerini elbiselerinde kullanmaları,
orman kabilelerinin hiçbir şey giymemeleri. Her biri doğasına, ortamına,
yaşamına özgü bir anlatım içerir ama hiçbir zaman taytın hangi mana ve
amaçla giyildiğini anlamak mümkün değildir, en azından ben
anlayamamışımdır. Hareket esnekliği ve bilimum özellik sayılabilir ama
sonuç olarak o bir tayttır. Hele ki kahramanların taytı bu kadar çok
sevmeleri! Bakınız Superman! İşe giderken efendi efendi giyiniyor, ne
oluyorsa o telefon kulübesinde oluyor, o efendi adam tayt giyip dışarı
fırlıyor, ayıp! Robin Hood bu konuda istisnadır, en azından ormanda
dolaşıyor, fazla insan içine çıkmıyor, bu da bir adım! (Bu kadar tayt
muhabbeti izleyenlere Man In Tights filmini hatırlatacaktır) Robin Hood
demişken, sanırsam oyunumuzun ismi de Robin Hood’du, ilginç bir
rastlantı, laf lafı açıyor dedikleri bu olsa gerek.
Biraz uzun bir giriş oldu ama taytla ilgili olan düşüncelerimi
belirtmeden edemezdim, malumunuz tayt giyen bir sıra adamı kontrol
ettiğimiz bir oyundan bahsedeceğiz, Robin Hood: The Legend of Sherwood.
Robin Hood başlığı zaten konuyu özetleyen bir giriş olur, Aslan Yürekli
Kral Richard, kutsal topraklara savaşa gitmiştir, Locksley’lilerden
Robin de Haçlı Seferi’ndeki macerasından geri dönmüş olup, babasının
öldüğünü, topraklarının da alındığını öğrenmiştir, taytı giyme vakti
çoktan gelmiştir. Hikayenin temeli budur, bilenler zaten aşina oldukları
bir hikaye ile karşılaşacaklar, bizim de amacımız ülkenin elden
gitmesini önlemek, hakkımızı almak için savaşmak olacaktır ki bu
savaşımızı iki boyutlu bir ortamda, Commandos tarzı bir strateji ile
yapacağız.
Gerçi bu seriye Commandos’la beraber Desperados’u katmakta fayda var
çünkü bu oyunu hatırlayanlarınız olursa eski ortamların ne kadar güzel
bir şekilde aktarıldığını bileceklerdir, çizimlerdeki mükemmellik size
ortamı fazlasıyla vermişti, Robin Hood’da en göze batan özelliğin de bu
olduğunu belirtmem yararlı olacaktır .Haçlı Seferleri dönemindeki,
Lordların hakimiyet sürdüğü topraklar, kaleler (ki kale mimarilerine
bayıldım desem abartmam, çizimler gayet güzel), Sherwood ve ormanımızdan
geçen davetsiz misafirleri pusuya düşürdüğümüz orman mekanları, hepsi
özenerek çizilmiş, ayrıntılara önem verilmiş. Eksikler yok mu, elbet var
ama bunlar çizimlerden öte bu çizimlerdeki hareket kabiliyetiniz, buna
ilerleyen kısımlarda değineceğiz.
İki boyutlu olarak göreceğiniz oyundaki ana amacınız mümkün mertebe
gizlilik içerisinde görevleri yerine getirmek ama madem biraz önce
eksiklik dedik, belirtelim. Gizliliğin nedeni bir kale dolusu adama
karşı üç beş kişi ile nasıl karşı koyacağınızdan kaynaklanmakta ama bu
prensipte olan bir kaynak, uygulama da ise bütün kalede üç beş kişiyi
sağ bırakacak şekilde oyunu bitirebildiğiniz de karşınıza çıkacaktır bu
manası olmayan prensip. Yapay zekanın kusuru tabi ki bunda etken. Bir
nöbetçinin arkasında ses çıkarmadan, bütün bir devriyeyi keserseniz,
dönüp bakmaya tenezzül bile etmediğini farkedeceksiniz (ses çıkmazsa
tabi ki dönmez ama ses nasıl çıkmaz, naylona vurmuyoruz ki, kaldı ki
ondan da ses çıkar). Düşünün ki bir yerden sonra cesetleri koyacak yer
bulamadım.
Tabi her zaman böyle değiller, yiğidi öldürelim ama hakkını verelim.
Alarm gibi durumlarda geniş çaplı bir arama başlıyor ve gördükleri her
ceset biraz daha kuşkulanmalarına neden oluyor, bu da sizin bulunma
ihtimalinizi ve bulunduğunuzda sağ bırakılmamanızı sağlıyor. Bundaki en
büyük rol de okçulara ait, kalkanlı askerler hemen okçuları arkalarına
çağırıyor, kalkanla savunma yapılıp, okla iki kaşınızın arasını
hedefleniyor, siz de ok yedikçe sendeliyor, hem savaşamıyor, hem de
kaçarken sorun yaşayabiliyorsunuz. Kalabalık gruplara karşı tek başınıza
birşey yapmanız da bu açıdan pek söz konusu değil, tek çare kaçmak ama
akıllı bir strateji ile bunun da üstesinden gelebilmeniz de olası. Sonuç
olarak dövüşten çekinmek mantıklı olacaktır ama tek çareniz değil, bu
da oyunun hikayesine ters düşmüş, öyle bir hırsız düşünün ki eve
girdiğini cümle alemin duyduğunu ve de bundan bir tek ev sahibinin
haberi olmadığını.
Dövüşler demişken, elbette her adamınız aynı özelliklere ve de güce
sahip değil. Bu özellikler, strateji kurmanıza etken sağlayacak kişisel
farklılıklar. Mesela Robin Hood okçulukta her zaman tam hedefe atarken,
kimi adamlarınız kas gücü sayesinde bir vuruşta karşısındakini
bayıltabilir, ölüleri taşıma da kullanılabilir (bunu yukarıda
belirtmiştim, görülecek olan ölüler başınıza dert açacaktır, devriyeler
amirlerine haber verecektir, sonra gelsin gerisi), kimisi de ilk yardım
konusunda etkili olabilir (ilk yardım derken herhangi bir tıbbi müdahale
anlaşılmasın, ot kaynatıp içirme metodu). Daha değişik kimi
özelliklerde var, bunlara sahip olan adamlar ya size gönüllü
katılıyorlar ya da sizin düşmandan kurtarmanızla size geliyorlar.
Peki dövüşlerdeki farklılık nereden geliyor? ormandaki evinizdeyken
adamlarınızın üzerine mouse ile geldiğinizde küçük bir kutuda kılıç ve
yay resimleri göreceksiniz. En fazla beş tane olan bu resimlerin en
fazla beş tane olması demek; adamınızın o konuda gayet iyi olduğu
anlamına geliyor. Atıcı veya dövüşçü. Bunu da adamlarınızı eğitmek için
bulunan kısımda (Sherwood’da eğitim için kalın kalın giyinip bekleyen
adamın olduğu yer), maceraya gitmeden önce, geride bıraktığınız
adamınızı buraya yönlendirerek yapıyorsunuz.Geri geldiğinizde bir skil
puanı aldığını göreceksiniz ama kötü olan taraf macerada iken bir
orduyla dövüşseniz de bunun hiçbir skil puan getirmemesi, gerçi
getirseydi bu defada üç beş seferden sonra yiğitlerden kurulu bir
birliğiniz olurdu ama üç beş bölümde bir puan verilerek bu sorun
halledilebilirmiş, ilginç.
Oyunda strateji kuruyorsunuz, peki buna ne ölçüde imkan var? Bunu
belirleyen başlıca etmenler bölüm için seçtiğiniz adamlar, yanınızda her
zaman her yetenekten adamlar olmayabilir. Kapılar açacak bir
çilingiriniz yoksa (ki bir çilingir her kapıyı açar gibi bir kaide yok)
yolunuzu kilitli kapıları dışarıda bırakacak şekilde tayin edeceksiniz.
Peki bu kilitli kapılar nerede? Kalenin içinde. Kaleye nasıl girilecek?
Kale bölümüne başladığınızda ilk sorunuz bu olacak, sonuç olarak
kalelerin çok fazla girişi olmaz, ana kapıdan da sizi içeri rahat rahat
sokmayacakları gibi kimi zaman ana kapı kapalı da olabilir. Burada
devreye giren her adamınızı kaleye sokabilmek için, duvara
tırmanamayanları düşünerek (adam özelliklerine bir yenisi daha eklendi,
duvara tırmanmak ama örümcek adam gibi değil tabi ki, çevik adamlarınız
sarmaşık gibi bitkilerin olduğu yerlere tırmanabilir, etrafa daha
dikkatli bakmakta fayda var) taktik kurmanız. Bu durumda gizlilik içinde
adamlarınızın gireceği kapıya ulaşmalı, kapıyı açmalısınız, gizliliğin
işe yaradığı bir yer. Bundan sonra da devriyelere dikkat ederek
süzülmelisiniz, taktikleriniz genel olarak devriyelerin turlama
sürelerine göre olacaktır, arkalarını döndükleri an kendinizi bir evin
içine atın, o ev bu ev derken hedefe gideceksiniz, küçük bir hatırlatma,
çatılara kimi adamların çıkabildiğini (her çatı olmasa da) unutmayın.
Karakter animasyonları göze batmayacak kadar hoş, ok atmadan önce
adamınızın bir saat oku çıkarıp, yayı gerip, pozisyon almasını
gördüğünüzde farkedeceksiniz. Bu gerçekçilik açısından da etkili tabi.
Karakterlerinizin içinde bulundukları ortam da hareketli; mat bir
yüzeyden ziyade bir canlılık var. Şırıl şırıl akan dereler, uçuşan
kuşlar, rüzgarda kıpırdaşan ağaç dalları, kalelerde göreceğiniz halk. Bu
halk konusunda bir şey de, ne zaman sizi görseler “aaa,Robin Hood” diye
seslenmeleri, ilk oynayışımda bu boş boğazlığın bir sorun yaratacağını
düşünmüştüm ama boşuna tabi ki. Sonra da farkettim ki bu halk sadece
kuru kalabalık gibi gözüküyor ama biraz daha soylu kimseler için bu öyle
değil (hatta kimi zaman yan quest’leri bu halktan alacaksınız,
yaparsanız da elbet bir karşılığı olacak), yani sizi her gören
“Hoşgeldin” demiyor, kimileri gidip şikayet ediyor, sonuç olarak siz
zenginden çalan bir hırsızsınız, bu açıdan bir zengin tarafından buyur
edilmeniz pek doğal olmaz! Böylece dikkat katsayınız biraz daha artıyor,
hoş bir ayrıntı. Renklerin de yerli yerinde kullanılmış olmasından
dolayı ortamdaki canlılık, göze görünürlük gayet hoş. Yapılar
konusundaki fikrimi zaten söylemiştim.
Strateji kurmaktaki en büyük zorluğunuz oynanabilirlik olacaktır,
düşündükleriniz yaptıklarınız oranında değer kazanacağı için başlıca
etmen bu diyebiliriz. Bu açıdan oyuna bir taktik penceresi konulmuş;
taktiğinizi belirledikten sonra yapacaklarınızı, sadece üç aksiyona izin
veren bir sıraya koyabiliyorsunuz ve boşluk tuşuna her basışınızda,
sırasıyla verdiğiniz emirler yerine getiriliyor. Bu aksiyon
pencerecikleri karakterinizin, ekranın altındaki resminin üzerinde
bulunuyor (tabi siz atadıktan sonra) ve noktalı bir çizgi ile aksiyonun
kime uygulanacağı gösteriliyor, boşluk’tan sonra karakteriniz uygulamaya
koyuluyor. Kalabalık gruplara karşı, grubunuzu bir anda saldırtmak için
uygun bir yöntem veya hızla yapmanız gereken işler için veya diğer
taktikler.
Yanlız kimi zamanlar karakterlerinize bazı şeyleri yaptırmak
zorlaşabiliyor, mesela üst üste yığdığınız askerler arasında ölmemiş
birisini bağlamak istemeniz, onu seçmenizden daha kolay, o kalabalıkta
seçim işi zorlaşabiliyor, bu da değerli zamanınızın kaçıp gitmesine
neden olabiliyor. Bunların dışında oynanabilirlikte çok büyük sorunlarla
karşılaşmayacaksınız, ne zaman ki her adamınız ayrı yerlerde dövüşmek
zorunda kalacak, o zaman şikayet edeceksiniz ama bu oyunun kabahati
değil, gizlilik çok önemli değil dediysem de abartmamak lazım.
Doğal olarak amacımız görevleri yerine getirmek derken müziklere çok
fazla kulak kabartmayacaksınız ama bu müzik olmadığı anlamına gelmez.
Arka fonda tın tın çalan bir tınıyı dinlerken bir anda müzik değişip,
sizi bir sorun olduğu konusuna çekebilir. Ne zaman ki bir sorun var, o
zaman sizin de haberiniz olacak. Arkanızda bıraktığınız bir ölü veya
bağladığınız birisi farkedilince, önünüzde ki ekran da olmasa bile bir
yerlerde sorun olduğu haberini alacaksınız. Bu açıdan iz bırakmamalı,
bırakıldıysa da hoparlörlere kulak kabartmalı. Sonuç itibariyle çok
fazla müzik yok, karakter sesleri de gayet hoş. Diyalog kısımlarında
Robin Hood’un sesi hoşunuza gidecektir (kimi zaman alaycı konuşmaları
komik olabiliyor), tabi diğer karakterlerin de.
Ok atmanın zevkli olduğu kadar riskli de olduğu, ekip çalışmasına doğal
olarak önem veren ve de konusu itibariyle sizi çekmesi daha bir muhtemel
Robin Hood: The Legend of Sherwood’da daha fazla söze hacet yok.
Commandos tarzı bir zorluk beklemek fazla olacaktır ama hakkını vermemek
de ayıp. Bu tarz oyunları sevenlerin hoşlanmaması için çok büyük
nedenler yok. Mekanlar sınırlı ama kullanışlı, yapay zeka kimi zaman
gerçekten yapay ama beter değil. Tayt giymeye meraklı bu kadar kahraman
varken elimizin boş kalmayacağını bu oyundan sonra bir kez daha
anlıyoruz. Gerçi kahramanımız evi soymakla kalmayıp, evi de götüren
hatta utanmadan ev sahibini de döven cinsten. Taytın gücü adına...
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Robin Hood: The Legend of Sherwood İpucu
Willy takımınızın en güçlü adamı, ona kılıç çalıştırıp en yüksek
dereceye getirin. Daha sonra düşman şovelyelerine (paladin) karşı
savaştırın. Çok kolay kazanacaktır.
Robin' in çok daha uzağa ve mükemmel ok atması için, kampta kalan bütün Merry Men' lerinize ok yaptırın.
Oyun sırasında karakterlerinizden birinin mouse yönüne (sağ tarafa)
doğru diz çöküp oturduğundan emin olun. F11'e basarak konsolu açın ve
aşağıdaki hileleri girin:
GOODLUCK - Tüm adamlarınıza yonca yaprağı verir
CASH - Para verir
BINGO - Tüm karakterlerinize 999 cephane verir
IMMUNITY - Ölümsüzlük
MERRYMAN - Fazladan merryman verir
TIMELESS - Zamanı dondurur
PAM - Dövüşlerde yapay zekayı sıfırlar
UNBLIP - Haritada adamlarınızı gösterir
WINNER - Oyunu kazandırı
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Link Kodu:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]