SİSTEM GEREKSİNİMLERİ
Windows XP (Masaüstü Bilgisayarlar)
Pentium IV 2.0 GHz / Athlon XP 2000+ üstü (Not: Çift çekirdekli
işlemciler, daha düşük GHz gözükse de işlemci gücü olarak P4''lerden
yüksektir.. Core Duo, Core 2 Duo vs. için 1.6 GHz üstü minimumu sağlar)
1 GB RAM
Ekran Kartı : ATI veya nVidia''nın Desteklenen Modelleri - Aşağıda Yazıyor -
6.5 GB Boş Alan ( Kullanıcı Yapımı eşyalar vs. için ek 1 GB alan daha)
Windows Vista (Masaüstü Bilgisayarlar)
Pentium IV 2.4 GHz / Athlon XP 2400+ (Not: Çift çekirdekli işlemciler,
Centrino''lar vs. daha düşük GHz gözükse de işlemci gücü olarak
P4''lerden yüksektir.. Centrino, Core Duo, Core 2 Duo vs. için 1.8 GHz
üstü minimumu sağlar)
Ekran Kartı : ATI veya nVidia''nın Desteklenen Modelleri - Aşağıda Yazıyor -
6.5 GB Boş Alan ( Kullanıcı Yapımı eşyalar vs. için ek 1 GB alan daha)
Windows XP (Dizüstü Bilgisayarlar)
Pentium IV 2.4 GHz / Athlon XP 2400+ Dengi İşlemci (Not: Dizüstü
bilgisayarlar, mobil işlemci olan Centrino''yu kullanır.. Centrino''lar
vs. daha düşük GHz gözükse de işlemci gücü olarak P4''lerden yüksektir..
Centrino, Core Duo, Core 2 Duo vs. için 1.8 GHz üstü minimumu sağlar)
1,5 GB RAM
Ekran Kartı (Min) : ATI veya nVidia''nın Desteklenen Modelleri - Aşağıda Yazıyor -
Windows Vista (Dizüstü Bilgisayarlar)
Pentium IV 2.4 GHz / Athlon XP 2400+ (Not: Dizüstü bilgisayarlar, mobil
işlemci olan Centrino''yu kullanır.. Centrino''lar vs. daha düşük GHz
gözükse de işlemci gücü olarak P4''lerden yüksektir.. Centrino, Core
Duo, Core 2 Duo vs. için 1.8 GHz üstü minimumu)
2 GB RAM
Ekran Kartı (Min) : ATI veya nVidia''nın Desteklenen Modelleri - Aşağıda Yazıyor -
LAPTOP''LAR İÇİN GENEL NOT: Laptop''lar genelde ATI ve nVidia kartların,
paylaşımlı versiyonlarını kullanır.. Bu yüzden bu kartlarda performans
biraz daha düşük olabilir, bu yüzden ayarların biraz kısılması
gerekiyor, ancak EA açıklamasına göre tatmin edici düzeyde
çalışıyorlarmış..
Eğer Intel On-Board Ekran Kartınız varsa
2.6 GHz Pentium D yada 1.8 GHz Core 2 Duo
XP için 1,5 GB RAM
Vista için 2 GB RAM
Ekran Kartı GMA X3000 üstü modeller.
DESTEKLENEN EKRAN KARTLARI:
NVIDIA GeForce series
FX 5900, FX 5950 (Vista altında uyumsuz)
6200, 6500, 6600, 6800,
7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
8400, 8500, 8600, 8800
9600, 9800, GTX 260, GTX 280
ATI Radeon� series
9500, 9600, 9800
X300, X600, X700, X800, X850
X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
2400, 2600, 2900
3450, 3650, 3850, 3870,
4850, 4870
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | Bu Resim Küçültülmüştür. Buraya Tıklayarak Tam Boyutta İzleyebilirsiniz. Resmin Boyutu 1152x864. |
OYUN BİLİGİLERİ
Kim biraz daha Sims'e hayır diyebilir ki?.. Herkesin sesini duyar
gibiyim. Ek paketleri ile yıldırsa da Sims gerçekten de ilk ortaya
çıktığında, her ne kadar çok standart ve zevksiz bir konseptin etrafında
dönüp durmuş olsa da epey ilgi çekmişti. Bu zevksizlik dediğim şey ise
aslında çok komik bir kavramdı; çünkü bu zevksizlik aslında bizim, yani
bir insanın yaşantısıydı. Bir karakteri tutup kulağından her gün yedirip
içirmek, sonra uyutmak, uyandırıp işine götürmek, dahası bir de kariyer
yaptırmak; çoluk çocuğa karıştırmak ve sonra da ölümüne şahitlik etmek.
Bu aynı zamanda benim de hayatım, hepimizin hayatı hatta. Şahsen bir
insanı yaşatmaya çalışmanın pek de bir cazibesinin olmadığına karar
vermiştim kendimce (çoğu oyuncunun da farklı bir düşüncesi yok tabi),
Sims 2'ye de ancak üçüncü jenerasyona varabilecek bir aile olarak
tahammül etmiştim, o kadar. Sims bana göre değil; ama yeni oyun
hakikaten de çok güzel ve orjinal fikirlerle geliyor.
Comen Snala
Yaşam simülasyonu oyunumuz Sims'in üçüncü versiyonunun serinin ikinci
oyununa çok fazla şeyler katarak geleceğini söylemek mümkün. Öncelikle
içerik adına çok daha geniş bir çekirdek oyunla karşı karşıyayız; her ne
kadar geleceğinden adımız gibi emin olduğumuz yeni ek paketlerle çok
daha farklı imkanlar yaratılacak olsa da görülen o ki ana oyundaki
içerik olabildiğince fazla tutulmaya gayret gösterilmiş. Öncelikle
oyundaki yaşam alanından bahsedelim. Serinin üçüncü oyunda yalnıca tek
bir mahalle olacak; adı da Sunset Valley. Sims 2'de bile farklı coğrafik
özellikleri ve insanları, mekanları bulunan 3 farklı mahalleyi
görmüştük. Üçüncü oyunda bu konuda bir artırım düşünülmüyor; fakat bu,
gidilip görülebilecek yerlerin de aynı oranda azalacağı anlamına
gelmiyor. Yaşam alanını tek bir mahalleyle sınırlayan yapımcılar, burayı
alabildiğine doldurmuş. Çok geniş ve yapılabilecek çok şeyin olduğu bir
yer burası. Oyunun bu sene içindeki E3 fuarında gösterilen ilk oyun içi
görüntülerinin de bulunduğu videosunda da bize yansıtılmak istenen bir
yerde de bu. Buna göre aslında biz kelimenin tam anlamıyla evin içinde
yemek yiyip, hayatını idame ettirmeye çalışan ufacık bir yaratıktık.
Sims 3 ile evimizin kapısı açılıyor ve dışarı çıktığımızda etrafımızda
aslında başka insanların bulunduğunu ve iyi zaman geçirdiklerini fark
ediyoruz.
Bunun sanatsal aktarımından ziyade gerçekte aslında karşımızda ne
bulacağız? Bir defa Sims 2'de ek paketler satın alarak sahip olduğumuz
pek çok özelliği doğrudan elde etmiş olacağız ve çok farklı sosyalleşme
alanları, farklı insan tipleri gözlerimizin önünde olacak. Kısacası
şehrin gerçekten de yaşayan bir yer olduğunu görmüş olacağız.
En büyük artılardan birisi artık şehirde herhangi bir yere gittiğinizde
ara yükleme ekranlarının ortadan kalkacak olması. Bunun oyunun
akıcılığını oldukça artıracağını söylemek hiç de zor değil; çünkü
arabanıza atlayıp bir kafeye gitmek istediğinizde önünüzde herhangi bir
ekstra zaman kaybettirecek durum Sims 3'de olmayacak. Bu mekanlar,
kafeler, restoranlar, vücut geliştirme merkezleri veya parklar şehrin
haritasında görebileceğiniz birer bina olarak istediğiniz şekilde
etkileşime geçebilmeniz için bulunuyor olacak. Yani bu evinizden çıkıp
herhangi bir yere, örneğin bir gece klübüne, gidip kapısından içeri
girip herşeyle etkileşime geçmeniz anlamına geliyor. Bu hakikaten de
oynanış ve akıcılık adına oyunun çok şey kazanmasını sağlayacaktır. Keza
komşularınız da belli bir artış gösterecek ve çok daha farklı insanlar
tanıyabileceksiniz.
Sims 3'ün komşularınız adına getireceği bir diğer yenilik de istediğiniz
tarzda insanların bir yerde toplanabilmesini sağlayacak olması. Ortak
zevkleri olan bu insanlarla çok daha farklı etkileşimler de
gösterebileceksiniz ve daha da önemlisi, Sunset Valley yaşayan bir ortam
olduğu için, bir jenerasyon sonraki Sunset Valley asla bir diğeriyle
aynı olmayacak. Yani düşünün: bir siminiz doğumundan sonra büyüor, okula
gidiyor, çalışmaya başlıyor, evleniyor, çocukları oluyor, yaşlanıyor ve
sonunda da ölüyor. Bunun sadece kendiniz için olduğunu sanmayın; çünkü
Sunset Valley'deki bütün simler de sizin gibi. Onlar da günün belli
saatlerinde işe gidip gelecekler, balkona çıktığınızda komşunuzu
görebileceksiniz, onlar da eğlenecek ve nihayet, onların da kendi
idealleri, hayat görüşleri, evlilikleri olabilecek. Bu, aynı yerde
yaşayan (gerçek manada "yaşayan") belki de yüzlerce sim anlamına
geliyor. Sadece birini sizin kontrol ettiğinizi, diğerlerinin ise
bilgisayar tarafından oynatılan ama yaşayan, tıpkı sizin gibi biri
olduğunu düşünün.
Soodl soodl
Sims 3'ün karakter yaratma ekranı ve simlerin gelişimleri de önceki Sims
oyunlarından haliyle çok daha detaylı. Karakterinizi yaratırken artık
sadece birtakım özelliklerini puanlandırıp, sonucunda da burcunun
doğrultusunda bir yaşam planına ve hayat görüşüne sahip olmayacaksınız.
Yaratacağınız karakter oyundaki 70'den fazla kişilikten birine sahip
olacak ve bu karakterin tanıdığı herhangi birini de tek bir kelime ile
tanımlamasına yardımcı olacak. Fakat isterseniz bunu da kendiniz
oluşturmanız mümkün. Yani utangaç, spora meraklı, kötümser, paraya
düşkün ve idealist bir sim yaratabilirsiniz. Evet biraz uçuk oldu,
farkındayım; ama işte bu yaratma olayı tamamen sizin elinizde.
Yapımcıların Trait System olarak isimlendirdikleri bu durum size
kendinizi tam olarak oluşturmanızı sağlayacaktır. Bu özellikleriniz
dahilinde çevrenizdeki insanlarla olan ilişkileriniz de şekillenip
farklılaşacak.
Ayrıca ek olarak yarattığınız karakterlerin bir de yaşam boyu istekleri
doğrultusunda ana idealleri olacak. Bunun oyun içine aktarılması ise çok
hoş olacak gibi görünüyor. Yapımcıların verdiği basit bir örnek
çocukluğunda teleskopla uzayı gözlemleyen bir simin ilerde astronot
olmak isteyebileceğiyle alakalı. Böylece oyunda bir amacınızın da
bulunması istenmiş gibi görünüyor. Simler aynı zamanda birden fazla
yaşam idealine de sahip olabilecekler. Yalnız bunun zorluğu üzerinde de
durulmuyor değil; çünkü her simin isteyebileceği kendine özgü bu
idealleri onun çok da sıkı çalışmasını gerektirecek düzeyde. Geniş bir
aileye sahip olmak, bir rock yıldızı olmak ya da zengin olmak şeklinde
bu listeyi uzatmak mümkün.
"Simlerin yüzlerini çok daha detaylı görüp söylemek istediklerini mimikleriyle de gayet güzelce anlayabileceğiz."
Grafiksel olarak da oyunun kendini aşacağından hiç şüphe duymaya gerek
yok. Ekran görüntüleri ve videodan da bu oldukça rahat fark ediliyor.
Grafiklerin gelişiyor olmasının bir büyük katkısı da bulunmuyor değil.
Zira böylece simlerin yüzlerini çok daha detaylı görüp söylemek
istediklerini mimikleriyle de gayet güzelce anlayabileceğiz. Yalnız yine
grafikler sayesinde sanki simler biraz daha gerçekçiliğe yaklaşacaklar;
yani çok abartı olmamakla birlikte yüzlerindeki o hafif çizgi filmsi
ifade gidecek, yerine daha insansı bir görüntü gelecek. Bunun bu yönde
gitmesinin oyunu biraz daha sıkıcılaştıracağını kısmen de olsa
düşünmüyor değilim. Nitekim zaten bir hayatı yaşamaya çalışan
oyuncuların Sims'in görsel gerçekçiliğinden bunalabilecekleri ihtimali
de illa ki akla gelecektir. Ama zannetmiyorum ki bu, oyunun renkli
atmosferinin sekteye uğratacaktır.
Sims 3 büyük umutlarla gelen, muhtemelen hepimizin deneyeceği ve bir
süre sonra bıkacağı, bırakacağı, ek paketleri de geldikçe
mantıksızlığından yakınacağı bir oyun olacak. Ama EA, çok büyük
ihtimalle Sims 3'ün suyunun suyunu çıkarınca Sims 4'ün yapımına farklı
ve güzel vaatlerle çoktan başlamış olacaktır. Yeni fikirleri ile çok
daha kompleks bir Sims bulacağımız ise bu kez kesin; çünkü Sims'den Sims
2'ye olan grafiksel ağırlıklı atlayıştan çok daha fazlası olacak Sims
3.
İndirme Linkleri
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]